Učenici Turističko-ugostiteljske škole Split su zahvaljujući Erasmus akreditaciji, u sklopu KA1 Erasmus+ projekta 2022-1-HR01-KA121-VET-000060772, ove godine – od 18. lipnja do 9. srpnja – boravili u Bugarskoj.
Cilj mobilnosti bio je unapređenje stručnih kompetencija učenika kroz sudjelovanje u projektima mobilnosti kako bi poboljšali svoju zapošljivost i doprinijeli internacionalizaciji strukovnog obrazovanja.
Tijekom trajanja projekta učenici su stekli nova znanja i vještine pripreme i posluživanja jela i slastica koje zahtijevaju regionalne posebnosti te vještine promocije turističke ponude određene regije.Ukupno 24 učenika u pratnji nastavnika provelo je, dakle, tri tjedna u Sofiji. Obavljali su stručnu praksu u različitim ugostiteljskim objektima, u pet hotela visoke kategorije:
– Kitchen59, Rosslyn Central Park Hotel Sofia, Rosslyn Thracia Hotel Sofia, Hyatt Regency Sofia te Sense Hotelu.
U isto vrijeme, nastavnici ekonomske i pravne grupe predmeta sudjelovali su na stručnom usavršavanju ‘job shadowing’. Pratili su rad i sudjelovali u radu s kolegama na radnim mjestima. Na taj su način, kako su istaknuli, iz prve ruke proučavali svakodnevni posao, radno okruženje, metode i načine rada u praksi. Mogli su vidjeti primjere dobre prakse na djelu koje će kasnije upotrijebiti u vlastitom radu. Stručno usavršavanje nastavnici su obavljali također u renomiranim hotelima. Svojim su primjerom, tvrde, pokazali učenicima važnost cjeloživotnog učenja, osobnog i profesionalnog razvoja. ‘Job shadowing’ koristan je jer se dijele vlastita iskustva, međusobno uče jedni od drugih, u učionicu se unose druga iskustva i primjeri dobre prakse.
Kao i na dosadašnjim mobilnostima učenici Turističko-ugostiteljske škole tijekom obavljanja stručne prakse u inozemstvu svojim trudom, radom i zalaganjem ostavili su odličan dojam, stekli nove vještine, znanja i kompetencije. Učenici su vrlo brzo pokazali samostalnost i odgovornost u radu. S mentorima na radnom mjestu su pripremali obroke za a la carte i pansionske goste, samostalno i na odličnom engleskom jeziku komunicirali s gostima na recepciji, uz potrebnu proceduru prijave i odjave gosta tijekom boravka u hotelima.
Tijekom svog boravka u Bugarskoj učenici i nastavnici imali su priliku upoznati bugarsku gastronomiju, kulturu i pismo te naučili plesati tradicionalne bugarske plesove. Vikendi su bili predviđeni za razgledavanje kulturno povijesne baštine i prirodnih ljepota. Bugarska je poznata po predivnoj prirodi, ružama i jogurtu, zahvaljujući kojem su dugovječni. Razgledavali su Sofiju, Plovdiv i Koprivshtitsu.
Učenici su tijekom svog boravka u Bugarskoj, stekli neprocjenjivo iskustvo koje će im pomoći u njihovom daljnjem profesionalnom radu i školovanju.
To iskustvo će im omogućiti da prepoznaju razlikovnosti oblika turizma koji se razvijaju na pojedinim područjima i u pojedinim destinacijama te da nastoje (u okviru svojih zaduženja) pružiti što bolju i kompletniju uslugu u skladu s mogućnostima hotela te zahtjevima gostiju koji u njemu borave.
Rad u timovima, multikulturalnom okruženju, komuniciranje na engleskom jeziku omogućilo je učenicima upoznavanje različitih kultura, uvažavanje različitosti te nadograđivanje samopouzdanja i samopoštovanja. Rad u intekultiralnoj sredini ih je naučio da uvažavaju druge kulture, stvaraju navike i stavove te grade budućnost u multikulturalnom europskom okruženju.
Dobrobiti Erasmusa brojne su i dalekosežne, stoga je sudjelovanje nastavnika u aktivnostima ‘job shadowing’ iznimno korisno, usvajanje novih znanja i vještina kroz neformalno i informalnoo učenje, a naučeno mogu primijeniti na što bolji i kvalitetniji rad škole. Boravak u Sofiji bilo je nezaboravno iskustvo kako za učenike tako i nastavnike, a kući su ponijeli lijepe uspomene, puno sklopljenih prijateljstava i izuzetna iskustva.
Kako im je bilo na mobilnosti pogledajte u galeriji slika i na stranicama naših društvenih mreža.
Program Erasmus+ sufinanciran je od EU, a u Republici Hrvatskoj provodi ga Agencija za mobilnost i programe Europske unije (AMPEU).
Koordinator projekta: Andrija Krištić, prof.