UNESCO Heritage. Erasmus + 2014- 2016
UNESCO Heritage , 2014-2016
Erasmus + K2
Strategic partnership between schools
Code: 2014-1-RO01-KA201-002437_5
Službene stranice programa: http://unescoheritage.net/
Wikispace program: https://unescoerasmus.wikispaces.com/
Društvene mreže : https://www.facebook.com/pages/Unesco-Heritage/1525924204320472
Korisni linkovi:
http://whc.unesco.org/en/statesparties/hr
http://www.unesco.org/culture/ich/en/state/croatia-HR
http://www.min-kulture.hr/default.aspx?id=4642
http://croatia.hr/hr-HR/dozivljaji/kultura-i-bastina
Turističko – ugostiteljska škola u projektu “UNESCO Heritage “
Turističko ugostiteljska škola Split već nekoliko godina sudjeluje u programu Europske unije u području obrazovanja, osposobljavanja, mladih i sporta. Erasmus+ zamijenio je nekoliko postojećih programa: Program za cjeloživotno učenje (s njegovim potprogramima Erasmus, Leonardo da Vinci, Comenius i Grundtvig).
Erasmus+ usmjeren je jačanju znanja i vještina te zapošljivosti europskih građana kao i unaprjeđenju obrazovanja, osposobljavanja te rada u području mladih i sporta.
U ovom trenutku Turističko-ugostiteljska škola, Split provodi jedan Comenius i tri Erasmus + projekta.
Najnoviji projekt je naziva UNESCO Heritage. Započeo je u studenom 2014. godine i traje 2 godine. U projektu sudjeluje 7 škola iz 7 UNESCO – vih gradova iz Rumunjske, Turske, Grčke, Češke, Italije, Portugala i Hrvatske:
Romania – COLEGIUL NATIONAL “LIVIU REBREANU”, BISTRIŢA ( škola koordinator )
Turkey -HASAN SADOGLU MESLEK VE TEKNIK LISESI, Istanbul
Greece – EKTO GYMNASIO HERAKLIOU, Crete
The Czech Republic- ZAKLADNI ŠKOLA OSTRAVA, NADRAZNI 117, p.o, Ostrava
Italy – ISTITUTO ISTRUZIONE SUPERIORE CASTELNOVO NE MONTI;
Portugal – AGRUPAMENTO DE ESCOLAS DR. MARIO SACRAMENTO, Aveiro
Croatia -TURISTIČKO UGOSTITELJSKA ŠKOLA, Split
Kroz projekt će Turističko ugostiteljska škola Split ostvariti 38 mobilnosti (14 nastavnika i 24 učenika). Kao domaćin u travnju 2016. godine očekuje se oko 50 sudionika iz gore navedenih zemalja.
Projekt ima za cilj podizanje svijesti o materijalnoj i nematerijalnoj baštini, kulturnom naslijeđu koje nas u različitosti ujedinjuje. Stvaranje navika i stavova kod učenika kako treba učiti iz prošlosti te graditi budućnost u multikulturalnom europskom okruženju.
Kroz razne aktivnosti koje su projektom zamišljene učenici trebaju usvojiti znanja o kulturno povijesnom naslijeđu i UNESCO zaštićenoj materijalnoj i nematerijalnoj baštini svoje zemlje i grada, a isto tako i ostalih sudionka u ovom projektu.
Nastavnici odgovorni za projekt i učenici koji su uključeni u aktivnosti, zajedno sudjeluju na svim mobilnostima projekta. Svaka škola sudionica organizira različite aktivnosti, radionice na temu Unescove baštine, posjete spomenicima, interkulturalne festivale, međunarodne simpozije s predavanjima, kreirajući mini-slagalicu s Unescovim nacionalnim spomenicima i europsku mapu koju oslikavaju učenici s fotografijama i crtežima materijalne i ne-materijalne baštine tijekom petodnevnog gostovanja. Svi partneri imaju zajedničku web stranicu za komunikaciju i diseminaciju. Škole partneri također razvijaju nove kurikulume i zajedničke evaluacijske alatke za ocjenjivanje učenika, kao i e-predavanja koristeći informacijske tehnologije.
Projekt će pomoći razvoju interkulturalnog dijaloga među zemljama sudionicama čime se značajno doprinosi zajedničkoj baštini čovječanstva. Njime će se razvijati i testirati inovativan pedagoški pristup usmjeren na učenika, koji se temelji na ICT metodologiji. Zajedničko učenje i kritičko razmišljanje prioritet su kad je riječ o unapređenju interkulturalne tolerancije, kreativnog izričaja, samosvijesti i poštovanja. Moto ovoga projekta je ”svijet”; on je stoga dalekosežniji u usporedbi s drugim projektima. Štoviše, učenici će shvatiti značaj svijeta u kojem živimo upravo zahvaljujući baštini.